بیوگرافی کوتاه شایع - WorldStarPersian
نوشته شده توسط : Abtene

بیوگرافی کوتاه شایع - WorldStarPersian

بیوگرافی کوتاه شایع

محمد رضا با تخلص شایع  متولد 12  مرداد سال 71 در محله شاه عبدالعظیم است که از 11 سالگی همراه خانواده در غرب تهران اسکان پیدا کرد. وی رپ را از سن پایین و در دوران دبیرستان در کلاس های درس و با گوش دادن به کاست های رپی شروع و تحولی در وجودش ایجاد کرد که طبق گفته های خودش انگار گمشده ای رو پیدا کرده ! شایع، رپ رو یه تغییر جدی در زندگی هر کسی میدونه ! او هم مثل بقیه مخاطبین رپ کل زندگیش شده بود رپ گوش دادن و پیگیری کردن اخبار مربوط به آن و تا حدی که با پول تو جیبی هزینه کافی نت و دانلود ترک ها را می داد. با گذر زمان، کم کم دست به قلم شد و توانست آثار خوبی را از خود انتشار بدهد وسال 1389 اولین کار رسمی خودش را به نام «یه روز خوب میاد» منتشر کرد.از طرفی محمد رضا را پروردگار قلم نیز می نامند که این اسم از فیت بک خوب مخاطبین نسبت به ترک “پروردگار قلم ” از این خواننده بود.

بیوگرافی کوتاه شایع

فیوریت این رپر طبق گفته های خودش حصین ابلیس بوده که هم اکنون هم در گروه حصین به اسم کاغذ در حال فعالیت است و حصین  بود که با انتشار کارهای شایع در فیس بوک شخصی اش به مردم این رپر مستعد را معرفی کرد!

حاصل اولین همکاری حصین و شایع آلبوم کرم بود که سر و صدای زیادی بین اهالی رپ داشت. بعد از این شایع ترک های زیادی از خود بیرون داد و در کل خواننده پر کار و با برنامه ای است. «ناقابل» آخرین مجموعه کوتاه او به حساب می آید که با حضور «حصین» و «کنیس» همراه بود و با استقبال فوق العاده ای روبرو شد.آلبوم دیگر شایع هم به نام دو به شک بود و در کل سبک رپ کردن «شایع» بیشتر حاوی طنز تلخ و بیان مشکلات اجتماع به زبان خود مردم و همراه بازی با کلمات می باشد. دیگر فاکتور ها که شایع را به این محبوبیت در رپ فارس رساند می توان به استفاده از قافیه های چهار تایی و قرار دادن خود جای مخاطب و صدای مناسب و دل نشین او (در دوره ای که رپ پر شده از صدا های بم و کلفت) و در نهایت شخصیت واقعی خودش دانست!

بیوگرافی کوتاه شایع

در ادامه بیوگرافی شایع به آهنگساز های او میپردازیم. او برای آهنگسازی همواره با تیم خود کار می کند و به عبارتی آهنگساز شخصی دارد. در ابتدای کار خود کارآهنگ سازی اش بر عهده  محمد صالح نیا معروف به M.S.N  بود ولی امروزه محمد رضاییان همراه با میکس مستریگ شروین رادفر آهنگ سازی ترک های شایع را بر عهده دارند.

اما نکته جالب بیوگرافی شایع در نشان ندادن چهره خودش است. شایع چون از سن پایین رپ کردن رو شروع کرد برای همین کسر سن ترجیح می داد عکس های خود را از پشت بگیرد و نمایی از صورتش دیده نشود. علت فقط همین بود چون در ابتدای کار زیاد معروف نبود و نمی توان دلیل این پنهان کاری را راحت نگه داشتن شرایط برای شخصیت خارج از رپ خودش دانست. باگذر زمان که این رپر به دانشگاه رفت و ترجیح داد دیده نشود تا بتواند راحت تر به درسش برسد و با گذر زمان و انصراف از دانشگاه، اقدام کرد برای خدمت سربازی و در آنجا در طی یه سری مشکلات و مجاز نبودن رپ بر روی تصمیم خود یعنی نشان ندادن چهره اش پا بر جا بود. او در دوران خدمت هم بیکار نبود و ترک های زیادی پخش کرد. اما او دلیل اصلی این اتفاق و نشان ندادن چهره اش در این زمان را علاقه خودش به بین مردم بودن می داند و دوست دارد مردم او را جزئی از خودشان بدانند نه که یک شخصیت خیلی بالا!

بیوگرافی کوتاه شایع

درکارنامه شایع همکاری هایی با تی دی، نیموش، حصین، جاستینا، کنیس، عارف، تسلا، اپیکور، بیگرز و …. دیده می شود.

از ترک های محبوب وی می توان به پروردگار قلم، گنگ، به تو دخلی نداره، بدهکارتم، چند شنبست امروز، دلت خوشه به چی، حاج مهدی، نفهم، پروانه، دنبال من بیا، باختمت (با همراهی بیگرز)، یه جور دیگه (با همراهی حصین و نیما نیموش)، کی بوده، از اول، وایسین عقب، یه موقع هایی (با همراهی محمد تی دی) و …. اشاره کرد.

شما می توانید در کنار بیوگرافی کامل محمدرضا شایع رپر، بیوگرافی های دیگر خواننده های رپ و هیپ هاپ  را در سایت تاینی نیوز  مطالعه فرمایید.

منبع : http://tinynews.online/other/biography/shayea-short-biography

 





:: برچسب‌ها: Worldstar, Worldstarpersian, ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: